WERONA – MEDIOLAN – BARCELONA – COSTA BRAVA – CANNES – NICEA MONACO Wyróżniony

Oceń ten artykuł
(1 głos)

W dniach 10-18 czerwca 2024 roku 75 uczniów naszej szkoły wzięło udział w wycieczce do Włoch, Hiszpanii i na Lazurowe Wybrzeże. Pierwszym punktem programu była Werona, gdzie zwiedzaliśmy starówkę, Arenę z czasów rzymskich oraz dom i balkon Julii z dramatu Szekspira. W Mediolanie podziwialiśmy katedrę, Pałac Sforzów, Via Dante oraz Galerię Wiktoria Emmanuela. Stamtąd udaliśmy się w dalszą drogę na Wybrzeże Costa Brava w Hiszpanii gdzie spędziliśmy kolejne trzy dni. Wszystkich oczarowała Barcelona – stolica Katalonii z monumentalną Bazyliką Sagrada Familia, wzgórzem Montjuic, skąd rozpościera się cudowny widok na całe miasto, główną arterią miasta Diagonal oraz La Ramba – najsłynniejszą ulicą Barcelony. Dla wielu uczniów niezapomnianym przeżyciem była wizyta w oficjalnym sklepie drużyny FC Barcelona – Barca Official Store Spotify Camp Nou. W Hiszpanii cieszyliśmy się również wolnym czasem spędzonym na plaży w Lloret de Mar, zwiedzaniem urokliwego nadmorskiego miasteczka Tossa de Mar oraz rejsem katamaranem wzdłuż Wybrzeża Costa Brava. We francuskim Cannes zobaczyliśmy słynny Pałac Festiwalowy, w jego pobliżu znajdują się odciski dłoni sławnych ludzi, w tym Andrzeja Wajdy, którego film „Człowiek z żelaza” otrzymał Złotą Palmę w 1981 roku. Nicea i Monaco, podobnie jak Cannes położone na Lazurowym Wybrzeżu, również na długo pozostaną w naszej pamięci. Nicea zachwyca długą na 7 kilometrów Promenadą Nadmorską, zabytkową starówką oraz wzgórzem zamkowym. Monaco jest drugim najmniejszym państwem na świecie z przepiękną starówką i wzgórzem zamkowym, sławnym kasynem w Monte Carlo, bajecznymi widokami na zatokę oraz torem ulicznym wyścigów Formuły 1. Pełni wrażeń udaliśmy się w długą drogę powrotną do Polski. Wielu z nas na pewno wróci do niejednego z tych cudownych śródziemnomorskich miejsc. Serdecznie dziękujemy naszym Profesorom Aldonie Homie, Ewelinie Łagowskiej, Romanowi Dziedzicowi i Witoldowi Sajowi za przygotowanie nas do tego wyjazdu oraz profesjonalną troskliwą opiekę w trakcie wycieczki. Słowa uznania kierujemy również do Biura Turystyki Master Tur w Krakowie za organizację wyjazdu.